final1 copy

אז מה זה בכלל תדמית עסקית?!

קודם כל מה זה לא? זה לא רק בגדים ולבוש.

אנחנו בעצם מדברים על נוכחות  כוללת, איך רואים אותנו היום, איזה רושם אנחנו משאירים, בעיקר מול אנשים שלא מכירים ולא חוו אותנו עדיין.

***

למה זה חשוב?

כל הזמן אומרים לנו שאנשים עושים עסקים עם אנשים, ושהלקוחות שלנו צריכים להתחבר אלינו כדי לרכוש מאיתנו שירותים או מוצרים. אז כן, זה טוב בתור סיסמא כללית כזאת, אבל מה אנחנו אמורים לעשות עם זה?

****

איך אני יכולה להבטיח שהאנשים שירצו להיות לקוחות שלי, באמת יתחברו אלי?

האמת, שזה מאוד פשוט (על הנייר כאילו, כי בפועל לא כולנו באמת מודעים לזה).

מכירים את זה שאתם צופים בחומרים של אנשי מקצוע, ומשהו מרגיש לכם מזויף? או מאולץ? או “סטרילי” כזה וחסר אופי? ואפילו שקיבלתם המון המלצות, משהו שם לא עובר לכם כמו שצריך?

פעם אהבו להשתמש בתבניות – תבנית לאנשי עסקים, תבנית למטפלים, תבנית לאנשי רוח, לאמנים, למוזיקאים וכו’ וכו’. היית רואה כל אחד מהנ”ל בהתאם לאיזו דמות כזאת, שהיה נהוג להציג (מי אמר מטפל רוחניקי יחף עם שרוואל למול נוף מדברי, אנשי עסקים בחליפות מצביעים אל האופק ומסמנים מטרות, מנהלת חשבונות יושבת במשרד למול הררי ניירת, אמנים עם פלטת צבעים ביד מחייכים בסמוך לכן ציור וכו’) – וכך קיבלנו אותם. תמונות באותו סגנון, טקסטים שמעבירים את אותם המסרים, עבודה בהתאם למה שנהוג, שבלוניות קשה, ובעיקר – תחושה של חוסר אותנטיות, שמקשה עלינו להתחבר באמת לאנשים.

איזה כיף שהיום זה כבר לא ככה, איזה כיף שהיום הגענו למצב, שהיתרון של כל אחד מאיתנו, ומה שיביא אלינו לקוח מדויק, זה אך ורק מי שאנחנו. זה מהמם לדעתי.

פשוט צריך לוודא שאנחנו עוברים כמו שצריך החוצה, אל העולם האמיתי.

****

*****

יש כל כך הרבה דרכים להעביר את מי שאנחנו אל העולם, וזה כבר לא צריך להיות מותאם לשום תבנית. פשוט להיות אנחנו.

**************************************

ברגע שהתדמית העסקית שלי, שהיא בעצם הנוכחות הכוללת שלי, תהיה אותנטית ומדויקת, ותעביר את המסרים שאני רוצה, ותשדר לעולם בדיוק את מי שאני – זה ימשוך אליי את הלקוחות המדויקים שמתחברים ומרגישים שאני טובה עבורם.

*****

*****

יופי, זרקת מסקנה, אבל איך עושים את זה בפועל?

טוב רק שניה, אני רוצה להסביר קודם ממה מורכבת התדמית העסקית של כל אחד ואז לפרט מה אני עושה.

 

אוקי, אז ממה מורכבת התדמית העסקית שלנו?

תדמית עסקית כולל מאפיינים של לבוש והופעה חיצונית, תקשורת בינאישית והתנהגות, והכי חשוב היום – עקבות דיגיטליים ברחבי הרשת.

זה אומר שכשאני רוצה לשפר את התדמית העסקית שלי, אני אעשה בדיקה של כל אחד מהגורמים הבאים:
**

הופעה חיצונית ולבוש – אבדוק שהסגנון שלי אכן מעביר את המסר שלי בצורה טובה, שאנשים מקבלים את הרושם שאני רוצה שיקבלו. אבדוק שהבגדים מחמיאים לי, שהם במצב טוב, אבדוק התאמת גזרות, צבעוניות וכו’. (זה הקטע שכן קשור לסטיילינג).
***

תקשורת בינאישית והתנהגות – אוודא שההתנהגות שלי משקפת את מי שאני, שאני מקפידה על תקשורת בינאישית מכבדת, ניסוח מיילים והודעות בצורה שמתאימה למי שנמצא בצד השני (היום כשהכל נעשה בוואטסאפ, אנחנו יכולים למצוא את עצמנו עונים ללקוחות כמו שאנחנו עונים לחברים שלנו ולא תמיד זה מתאים), אלמד איך לשפר את שפת הגוף שלי כך שתדגיש את המסרים שלי ותעבוד לטובתי.
***

עקבות דיגיטליים ברחבי הרשת – כאן נדרשת עבודת מחקר, החל מחיפוש בגוגל, ומעבר על כל אחד מהפרופילים שלי במדיות השונות, לבדוק עדכניות, תכנים, ניסוח טקסטים, תמונות וסרטונים, על-מנת לוודא שהכל יחד משדר אחידות ומייצג אותי ואת המסר שלי בדיוק כמו שאני רוצה.
לדוגמא, הרבה פעמים יש ברשותנו נכסים דיגיטליים רבים, שחלקם כבר לא בשימוש (אתרים של עסק ישן, חנויות לא פעילות, ערוץ יוטיוב עסקי ללא סרטונים וכו’), אבל עדיין יהיו זמינים ברחבי הרשת, וכדאי מאוד לבדוק האם הם עדיין משרתים אותנו.

*

 

שורה תחתונה (יותר נכון, כמה שורות)

תדמית עסקית נותנת מענה במספר מישורים, ועוזרת לנו לייצר נוכחות מדויקת, אותנטית, שמעבירה את המסר שלנו באופן אחיד בכל הפלטפורמות.

ככל שהתדמית שלי יותר אחידה מגובשת, הרבה יותר קל ונוח לעמוד מול אנשים, כי אני יודעת בביטחון מלא שכל מה שקשור לחיצוניות שלי ושל העסק, משקף בהלימה מוחלטת את מה שהייתי רוצה להוציא מבפנים.

ככל שהתדמית שלי יותר אחידה ומגובשת, זה יעזור לי להבטיח שהלקוחות שלי יקבלו את הרושם שחשוב לי לייצר, ולא שום דבר אחר.

איך כתבה לי לקוחה לא מזמן, לאחר שערכתי עבורה סקר רושם ראשוני ואפיון תדמית, “מעט הופתעתי מהרושם שאני יוצרת, שאני נעימה ונחמדה. אמנם לא חשבתי שיעלה שאני אשה לא נחמדה, אבל זה חידד לי שהפן המקצועי דורש חידוד וחיזוק”.

לפעמים, אנחנו פשוט לא יודעים שאנחנו לא יודעים, אבל כשנדע – זה יעבוד רק לטובתנו.

אתם הבנתם את זה?

**

אם יש לכם עוד שאלות, או שאתם מרגישים שאתם צריכים לעבוד על שיפור התדמית המקצועית שלכם, בואו נהיה בקשר

 

Share this post

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email